Lucram de acasă și dinainte de toată nebunia cu COVID-19, dar cum mulți și-au mutat biroul în propria locuință, am zis că acest articol o să vină la fix.

Cel mai important lucru este să putem separa “casa” de “locul de muncă”. Nu lucrați din pat, feriți-vă de pat pe cât de mult puteți! Din “sunt la birou” ajungeți instant în poziție de somn, în lumea viselor .

Nu stați în pat și nu rămâneți în pijamale. Fiind acasă, puteți bineînțeles să stați în lucruri comode. Încercați să fiți decenți în partea superioară dacă urmează să aveți ședințe video și neapărat nu uitați să nu vă ridicați în timpul apelului de pe scaun dacă nu v-ați ocupat și de partea inferioară a costumației.

Stabiliți-vă un loc de muncă în casă, o masă și un scaun unde o să vă desfășurați activitatea. Recomand un birou pentru a avea o postură corectă și pentru a nu vă distruge coloana vertebrală în poziții de sirenă (paint me like one of your french girls) sau acrobat la circ. De asemenea, un loc cu lumină naturală ar fi indicat.

Un alt lucru important este să vă definiți programul de lucru și să vă promiteți: “de la ora x la ora y sunt la birou și nu voi întreprinde altfel de activități precum pus mașini de spălat sau călcat, uitat la seriale etc”. Nu zic să nu profitați de faptul că sunteți acasă și că puteți să fiți și Bubulina Gospodina. De aceea vă recomand să vă definiți și perioadele de pauză în care să mâncați ceva și să vă ocupați și de treburi casnice, plătit facturi, etc. Dar neapărat trebuie definite bine intervalele de pauză și de muncă, pentru că există 2 variante: fie nu veți face nimic, fie veți uita să vă mai ridicați de la birou. Nu uitați că la categoria “pauze” o să intre și mângâierile mâței sau doggo-ului din casă. Eu mă cunosc și știu cât de ușor mi-aș pierde concentrarea. Cel mai simplu este să vă faceți 2 liste, una cu task-urile de muncă și una cu task-urile personale. Pe mine listele mă ajută enorm, iar satisfacția că am tăiat la finalul zilei toate lucrurile de pe liste nu se compară cu nimic.

Nu uitați să mai faceți și mișcare. Indicat ar fi să nu lucrați din bucătărie la jumătate de metru de frigider. Ridicați-vă de pe scaun măcar la 2 ore pentru câteva minute. Hidratați-vă constant. Sfaturile astea sunt valabile și pentru locul de muncă.

E complicat la început, dar ușor ușor o să vă ajute să fiți mai organizați.
Voi ce sfaturi aveţi pentru lucratul de acasă?

Pe curând!

hug

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eighteen − ten =